حرفه ای مدیریت کن

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدیریت مالی نگاهی جامع داشتن به مسائل مالی سازمان از منظری بالاتر از سطح حسابداری است. اگر بخواهیم مدیریت مالی را با حسابداری مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم حسابداری کار با اعداد است و مدیریت مالی فهم اعداد. حسابداری بده‌بستان و تراکنش است؛ اما مدیریت مالی مفاهیم پشت این بده‌بستان‌ها و تراکنش‌هاست. یکی دیگر از وظایف مدیریت مالی بررسی چگونگیِ ورود پول به شرکت یا سازمان و خروج پول از آن است و اینکه چطور می‌تواند این عمل با نظم قابل‌قبول‌تری اتفاق بیفتد. آگاهی‌نداشتن از این مفاهیم باعث ایجاد دشمنی و کینه میان مدیران سازمان شده که می‌توان برای این شرایط از اصطلاح خونریزی سازمانی استفاده کرد؛ خونریزی سازمانی شرایطی است که بروز و ظهور خارجی ندارد؛ اما افراد زیادی در این ماجرا آسیب می‌بیند

درکل می‌توان گفت آشنایی نداشتن با این مفاهیم و خطاها تهدیدهای زیر را برای سازمان به ارمغان می‌آورد:

  • به‌وجودآمدنِ درگیری میان اعضای سازمان؛
  • درگیری با مشتریان؛
  • بروز بدهی برای شرکت و درنهایت ورشکستگی سازمان.

https://modirban.com/product/financial-management/

  • مهدی فرهادی
  • ۰
  • ۰

یکی از اصولی که در دوره مذاکره تدریس می شود، این است که یک مذاکره کننده حرفه ای باید بداند چه می خواهد و به عبارتی برای خود دستور جلسه ای تعریف کند. منظور از دستور جلسه، موارد و موضوعاتی است که قرار است در طول جلسه درباره آن ها صحبت شود. این موضوعات می تواند از موارد زیر باشد:

  • چه کسی از تیم ما مسئول اصلی مذاکره است؟
  • قرار است چه امتیازاتی در قبال از دست دادن چه چیزهایی به طرف مقابل بدهیم؟
  • کجا دیگر مذاکره را ادامه ندهیم؟
  • کجا به روند مذاکره سرعت ببخشیم و چه مواقعی به نفعمان است که آن را کند کنیم؟
  • منافع ما در این مذاکره در چیست؟
  • ضررهای ما در این معامله چیست؟
  • مهدی فرهادی
  • ۰
  • ۰
  • باید بتواند تحلیل درستی از وضعیت فروش سازمان به مدیریت شرکت ارائه دهد. برای اینکار باید بتواند kpiهای درستی تعریف کند و بر طبق آن اعضای تیم را هدایت کند
  • برای اعضای سازمانش وقت بگذارد و جلسات مستمر برای بررسی تیم و عملکرد اعضا داشته باشد
  • با هدف گذاری و برنامه ریزی آشنایی داشته باشد؛ به عبارتی بتواند اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت برای فروش سازمان تعریف کند و بر طبق اهداف فروش سازمانی تیم فروش را رصد کند
  •  با بازاریابی اشنایی کامل داشته باشد و از وضعیت صنعت خود آگاهی داشته باشد. این کار باعث می شود تا مدام جایگاه سازمان و رقبا را رصد کرده و استراتژی های درستی برای پیروزی در رقابت تدوین کند
  • توانایی ایجاد دیسیپلین در تیم فروش را داشته باشد و فروشندگان را با نیازهای مشتری به طور کامل آشنا کند
  • اطلاعات موردنیاز فروشندگان و تیم فروش را در اختیار آن ها بگذارد
  • از آموزش و کسب دانش خسته نشود. به عنوان مثال آموزش مدیریت فروش و بازاریابی را جزء جدانشدنی زندگی خود قرار دهد
  • مهدی فرهادی