- باید بتواند تحلیل درستی از وضعیت فروش سازمان به مدیریت شرکت ارائه دهد. برای اینکار باید بتواند kpiهای درستی تعریف کند و بر طبق آن اعضای تیم را هدایت کند
- برای اعضای سازمانش وقت بگذارد و جلسات مستمر برای بررسی تیم و عملکرد اعضا داشته باشد
- با هدف گذاری و برنامه ریزی آشنایی داشته باشد؛ به عبارتی بتواند اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت برای فروش سازمان تعریف کند و بر طبق اهداف فروش سازمانی تیم فروش را رصد کند
- با بازاریابی اشنایی کامل داشته باشد و از وضعیت صنعت خود آگاهی داشته باشد. این کار باعث می شود تا مدام جایگاه سازمان و رقبا را رصد کرده و استراتژی های درستی برای پیروزی در رقابت تدوین کند
- توانایی ایجاد دیسیپلین در تیم فروش را داشته باشد و فروشندگان را با نیازهای مشتری به طور کامل آشنا کند
- اطلاعات موردنیاز فروشندگان و تیم فروش را در اختیار آن ها بگذارد
- از آموزش و کسب دانش خسته نشود. به عنوان مثال آموزش مدیریت فروش و بازاریابی را جزء جدانشدنی زندگی خود قرار دهد
- ۰۱/۰۷/۰۴